DİNLENDİRİCİ OYUNLAR


Balonlu Dans 

MATERYAL : Balon 

OYUNUN OYNANMASI: 

Her çocuk kendine bir eş seçer.Eşlere birer balon verilir.Balonun karınlarının arasına yerleştirirler.Müzükle birlikte dansa başlarlar.Balonu düşen çift oyundan çıkar.Bir çift kalana kadar oyun sürdürülür. 

Sıcak -Soğuk 
OYUNUN OYNANMASI: 

Sınıf iki eşit parçaya bölünerek ortaya bir çizgi çizilir.Çizginin bir tarafı sıcak,diğer tarafı soğuk ilan edilir.Öğretmen hızlı,hızlı yönerge verir.Sıcak dediğinde tüm çocuklar sıcağa,soğuk dediğinde tüm çocuklar soğuk tarafa geçer.Öğretmen şaşırtmaca yapabilir. 


Dokunma Oyunu

Bu oyun kolaydan güçe doğru üç aşamada oynanmalıdır. Çocuklar, her üç aşamada da, tere yada iskemlelere, yarım ay biçiminde oturtulurlar. 
a)- Öğretmenin göstermesiyle 
Öğretmen, elini kendi başına koyar, çocuklara "başına dokun" der, çocuklar, öğretmene öykünürler, ellerini kendi başlarına dokundururlar. Aynı oyun "eline dokun", "dizine dokun", "kulağına dokun"***8230;vb. sözlerle sürdürülür. 
b)- Öğretmen göstermeden 
Dokunma oyunu bu kez, öğretmenin söylediği yerlere kendisi dokunmadan oynanır. Öğretmen buyruk verir, çocuklar yaparlar. 
c)- Şaşırtma yapılarak 
Çocuklar, öğretmenin "dokun" dediği yerleri iyice öğrendikten sonra, aynı oyun, bu kez de şaşırtmacalı olarak oynanır. Öğretmen, kimi kez söylediği yere dokunur ; kimi kez de başka yere dokunur. Örneğin; kendisi," kendi koluna dokunurken, çocuklara "başına dokun" der. Çocuklar ( öğretmenin kendi koluna dokunarak yaptığı şaşırtmacaya kanmadan ) kendi başlarına dokunabilmelidirler. 
Doğal ki, bütün çocuklar doğru yere şaşırmadan dokunmayı yapabilirler. Kimi doğru, kimi yanlış yapabilir. Bu durumda ise gülüşmeler olur, neşeli bir ortam oluşur. Oyuna başka başka zamanlarda, çocuklar şaşırmadan yapıncaya kadar yinelenebilir. 


Ben Kimim Oyunu

Çocuklar yarım halka biçiminde otururlar. Bir ebe seçerler. Ebenin gözleri kapatılır. Öğretmenin işaret ettiği bir çocuk kalkar, gelip ebeye sorar : "Ben kimim ?" der. Ebe, soran çocuğu, sesinden tanırsa, ebelikten kurtulur, soran çocuk ebe olur. Ebe bilemezse, ebeliği sürer. Başka çocuk sorar. 
Bu oyun hayvan seslerini tanıtmak amacıyla da oynanır. Soran çocuk, bir hayvan sesi çıkarır, "Ben hangi hayvanım ?" diye sorar. Öteki kurallar aynıdır. 

Doğru sırala
Bütün çocuklar sıralarında otururlar. Öğretmen bunlardan 6***8211;8 tanesini çağırarak yazı tahtasının önünde yüzleri arkadaşlarına dönük olarak tutar ve hepsine bir isim verir. ( Örneğin; Renkler, Kuş isimleri, Şehir ismi veya oyuncak isimleri gibi ) Bundan sonra oturanlar sıralarının üzerine başlarını koyarak gözlerini kaparlar. Öğretmen tahtadakilerin yerlerini değiştirir. Bundan sonra herkes bakar, bir kaç gönüllü istenir. Bu gönüllüler arkadaşlarının yer ve isimlerine göre onları tekrar dizerler.


Bekçi Köpeği
Bir yere bir cisim ( Nesne ) konur. Yanında gözleri kapalı bir bekçi köpeği durur. Diğer öğrencilerden birisi sessizce nesneyi oradan almaya çalışır. Eğer köpeğin haberi olmadan onu alabilirse, bir dahaki oyun için "Bekçi Köpeği" olur. Eşya alırken köpek farkına varırsa "hav hav" diyerek arkadaşını yakalar. O zaman yeni bir bekçi köpeği seçilir.

Resmi bil
Çocuklar uygun bir zemine (sandalye, minder vb.) otururlar. Öğretmen, arkası dönük resimli kartlardan çocuklara birer tane verir. (Top, bebek, araba, lego, bardak, çiçek, tavşan... vs).
Diğerlerinin resmi görmemesi sağlanır. Çocuklar sıra ile ellerindeki resmin özelliklerini söyleyerek, arkadaşlarının bu nesneyi tanımalarını ister. İlk tanıyan başarılı olur.
Yanliş söyle oyunu
Çocuklar daire şeklinde otururlar. Öğretmen, "ben kime soru sorarsam cevabı soru sorduğum arkadaşınız verecek ama yanıt doğru olmayacak" der. Örneğin;"annenin adı ne" dediğimde annesinin adı dışında isimler söyleyecek.Unutup doğru cevap veren çocuk oyundan çıkabilir. Yanıtı kolay ve bilindiğinden emin olunan sorular sorulur.(örn; hangi şehirde oturuyorsun, babanın, annenin mesleği...vb)
Gözlerime inanamiyorum oyunu
Öğretmen küre veya daire şeklindeki bir nesneyi(Örn;top) önüne alır. Çocuklar öğretmenin çevresinde daire şeklinde otururlar. Öğretmen aklında herhangi bir şey tutar. Örneğin; güneş...
Topa bakarken güneşi görmüş gibi şaşırmış bir şekilde "gözlerime inanamıyorum:Burada yuvarlak bir şey görünüyor.Sizce ne olabilir? diye sorar.
Çocuklar tahminlerini söylerler. Bilemezlerse öğretmen ikinci ip ucunu verir: "bu parlak birşey"
Çocuklar ikisinden yola çıkarak çeşitli benzetmeler yaparlar. Öğretmen, bizi ,yer yüzünü ısıtır...vb gibi ipuçları vererek çocukların yanıtlarına rehberlik eder. oyunda çocuklar da öğretmenin yerine geçerler.

1 yorum: